Kundtjänst

Du har väl registrerat dig som hyresgäst på Mina Sidor?
På Mina Sidor hämtar du information som rör fastigheten du bor i och gör din serviceanmälan.

Serviceanmälan
Du kan göra din serviceanmälan via Mina Sidor
eller ringa på 0771-18 82 20, måndagar – fredagar mellan kl 08:00–11:00.

Vill du hellre skicka ett mejl kontaktar du oss på kundtjanst@sbfboservice.se.

Akuta ärenden – jour
Vid akuta ärende under måndag-fredag kl. 11:00-12.00 och 13:00-16:00 som tex. akuta vattenläckor eller avsaknad av el i fastigheten kontaktar du kundtjänst på 0771-18 82 20.
När kontoret har stängt och du har ett akut ärende ringer du jouren. 
Boende i Borgholm, Kalmar, Karlskrona, Rockneby och Skellefteå: 0771-12 11 11 (Riksbyggen)
Boende i Tranås: 0140-162 30 (Ocab)
Övriga orter: 020-77 85 00 (Axcell/Securitas) 

Vad ska jag göra om jag får skadedjur/ohyra i min lägenhet?
Kontakta kundtjänst på telefon 0771-18 82 20 måndagar – fredagar kl 08:00-11:00. Vid akuta ärenden när kundtjänst har stängt kontakta Anticimex på nummer 0752-451 000 och uppge boende hos Svenska bostadsfonden Services AB.

Vart vänder jag mig om jag vill anmäla en störning?
Kontakta kundtjänst på telefon: 0771-18 82 20, måndagar – fredagar mellan kl 08:00–11:00. Övrig tid ringer du jouren. 
Boende i  Borgholm, Kalmar, Karlskrona, Rockneby och Skellefteå: 0771-12 11 11 (Riksbyggen)
Luleå: 010-470 57 00 (Securitas)
Övriga orter: 020-77 85 00 (Axcell/Securitas) 

Vart vänder jag mig om något har gått sönder eller inte fungerar i lägenheten?
Gör en serviceanmälan via Mina Sidor, telefon eller mejl.

Du som hyresgäst ansvarar för:

  • Underhåll av egna installationer såsom persienner, disk- och tvättmaskin.
  • Förbrukningsmaterial som lysrör, lampor, glimtändare, fläktfilter, batteri till brandvarnare och säkringar i de fall proppskåpet är placerat i lägenheten.
  • Rengöring av fläktfilter, ventilationsdon, spaltventiler, renssilar i golvbrunn, vattenlås samt avrinningsrör för frostvatten i kylskåp eller liknande.
  • Skötsel av uteplats i anslutning till bostaden.
  • Borttappade nycklar (Vid borttappade lägenhetsnycklar, kontaktar du genast kundtjänst. Därefter byts låset ut. Låsbyte debiteras dig som hyresgäst.).
  • Snöröjning och halkbekämpning på din förhyrda parkeringsplats.

Den här webbplatsen använder cookies. En cookie, eller kaka, lagras på din enhet för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Om du vill ha mer information – läs om hur vi använder cookies och vår integritetspolicy.

Den här webbplatsen använder cookies. En cookie, eller kaka, lagras på din enhet för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Om du vill ha mer information - läs om hur vi använder cookies och vår integritetspolicy.