Vanliga frågor och svar

Nedan har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får för att du snabbare ska kunna hitta svaret på din fråga.

Du behöver fylla i en blankett för anmälan och skicka den till oss på adress Svenska Bostadsfonden Services AB, Fiskaregatan 44A, 392 31 Kalmar.

Blanketterna finns på Mina sidor. Här kan du läsa mer om hyresbetalning.

Du anmäler det enkelt via din internetbank. Där söker du upp ”Svenska Bostadsfonden Services AB” och gör din anmälan.

Allt du behöver göra är att skapa en profil på Mina sidor. Du behöver inte ha någon kötid utan kan anmäla intresse direkt. Läs mer här.

Vid problem med ohyra eller skadedjur kontaktar du på dagtid vår Kundtjänst 0771-18 82 20, övrig tid Anticimex, 0752-451 000. Uppge boende hos Svenska bostadsfonden Services AB.

Som hyresgästens ansvar du för att byta batteri, men är själva brandvarnaren trasig så kontaktar du vår Kundtjänst 0771-18 82 20. Vi som hyresvärd ansvarar för att det ska finnas en brandvarnare i lägenheten.

faq

Letar du nytt boende?

Sök

Använd sökformuläret nedan för att söka på webbplatsen