Felalmälan

Anmäla fel

För att anmäla fel när något är trasigt eller inte fungerar kopplat till ditt boende loggar du enkelt in på Mina sidor och upprättar en serviceanmälan. I rutorna fyller du i vad ärendet gäller och klickar därefter på skicka Vi kontaktar dig så snart som möjligt. Det går också bra att kontakta vår Kundtjänst.

Du som hyresgäst ansvarar för:

  • Underhåll av egna installationer såsom persienner, disk- och tvättmaskin.
  • Förbrukningsmaterial som lysrör, lampor, glimtändare, fläktfilter, batteri till brandvarnare och säkringar i de fall proppskåpet är placerat i lägenheten.
  • Rengöring av fläktfilter, ventilationsdon, spaltventiler, renssilar i golvbrunn, vattenlås samt avrinningsrör för frostvatten i kylskåp eller liknande.
  • Skötsel av uteplats i anslutning till bostaden.
  • Borttappade nycklar (Vid borttappade lägenhetsnycklar, kontaktar du genast kundtjänst. Därefter byts låset ut. Låsbyte debiteras dig som hyresgäst.).
  • Snöröjning och halkbekämpning på din förhyrda parkeringsplats.

 

Akuta fel, skadedjur och ohyra samt störningar

Akuta ärenden är sådan som inte kan vänta till nästkommande dag utan att orsaka skada. Det kan till exempel röra sig om vattenläckor eller avsaknad av el till fastigheten. Du bör heller inte vänta med att ta kontakt om du upptäckt skadedjur eller ohyra.

Var du vänder dig beror på när situationen inträffar och var i landet du bor. Nedan kan du enkelt ta reda på vem du ska kontakta när och i vilket ärende.

Vid brand, pågående brott eller fara för någons liv, kontakta alltid larmcentral på 112.

Letar du nytt boende?

Sök

Använd sökformuläret nedan för att söka på webbplatsen