Kundtjänst
Du har väl registrerat dig som hyresgäst på Mina Sidor?
På Mina Sidor hämtar du information som rör fastigheten du bor i och gör din serviceanmälan.
Serviceanmälan
- Du kan göra din serviceanmälan via Mina Sidor eller ringa på 0771-18 82 20, måndagar – fredagar mellan kl 08:00–11:00.
- Vill du hellre skicka ett mejl kontaktar du oss på kundtjanst@sbfboservice.se.
- Akuta ärenden – jour.
- Vid akuta ärende under måndag-fredag kl. 11:00-12.00 och 13:00-16:00 som tex. akuta vattenläckor eller avsaknad av el i fastigheten kontaktar du kundtjänst på 0771-18 82 20.
- När kontoret har stängt och du har ett akut ärende ringer du jouren.
- Boende i Borgholm, Kalmar, Karlskrona, Rockneby och Skellefteå: 0771-12 11 11 (Riksbyggen)
- Boende i Tranås: 0140-162 30 (Ocab)
- Övriga orter: 020-77 85 00 (Axcell/Securitas)
Vad ska jag göra om jag får skadedjur/ohyra i min lägenhet?
Kontakta kundtjänst på telefon 0771-18 82 20 måndagar – fredagar kl 08:00-11:00. Vid akuta ärenden när kundtjänst har stängt kontakta Anticimex på nummer 0752-451 000 och uppge boende hos Svenska bostadsfonden Services AB.
Vart vänder jag mig om jag vill anmäla en störning?
Kontakta kundtjänst på telefon: 0771-18 82 20, måndagar – fredagar mellan kl 08:00–11:00. Övrig tid ringer du jouren.
Boende i Borgholm, Kalmar, Karlskrona, Luleå, Rockneby och Skellefteå: 0771-12 11 11 (Riksbyggen)
Övriga orter: 020-77 85 00 (Axcell/Securitas).
Vart vänder jag mig om något har gått sönder eller inte fungerar i lägenheten?
Gör en serviceanmälan via Mina Sidor, telefon eller mejl.
Du som hyresgäst ansvarar för:
- Underhåll av egna installationer såsom persienner, disk- och tvättmaskin.
- Förbrukningsmaterial som lysrör, lampor, glimtändare, fläktfilter, batteri till brandvarnare och säkringar i de fall proppskåpet är placerat i lägenheten.
- Rengöring av fläktfilter, ventilationsdon, spaltventiler, renssilar i golvbrunn, vattenlås samt avrinningsrör för frostvatten i kylskåp eller liknande.
- Skötsel av uteplats i anslutning till bostaden.
- Borttappade nycklar (Vid borttappade lägenhetsnycklar, kontaktar du genast kundtjänst. Därefter byts låset ut. Låsbyte debiteras dig som hyresgäst.).
- Snöröjning och halkbekämpning på din förhyrda parkeringsplats.