Kundtjänst

Du har väl registrerat dig som hyresgäst på Mina Sidor?
På Mina Sidor hämtar du information som rör fastigheten du bor i och gör din serviceanmälan.

Serviceanmälan
Du kan göra din serviceanmälan via Mina Sidor.
Eller ringa på 0771-188 220, måndagar – fredagar mellan kl 08:00–12:00.

Vill du hellre skicka ett mejl kontaktar du oss på kundtjanst@sbfboservice.se.

Trygghetsjour/Riksbyggen
Dygnet runt på 0771-12 11 11.

Vad ska jag göra om jag får skadedjur/ohyra i min lägenhet?
Kontakta omgående Anticimex på nummer 0752-451 000 och uppge vårt försäkringsbolag Gjensidige.

Vart vänder jag mig om jag vill anmäla en störning?
Störningsanmälan görs till vår trygghetsjour dygnet runt på 0771-12 11 11.

Vart vänder jag mig om något är sönder eller ej fungerar i lägenheten?
Gör en serviceanmälan via Mina Sidor, telefon eller mejl.

Du som hyresgäst ansvarar för:

  • Underhåll av egna installationer såsom persienner, disk- och tvättmaskin.
  • Förbrukningsmaterial som lysrör, lampor, glimtändare, fläktfilter, batteri till brandvarnare och säkringar i de fall proppskåpet är placerat i lägenheten.
  • Rengöring av fläktfilter, ventilationsdon, spaltventiler, renssilar i golvbrunn, vattenlås samt avrinningsrör för frostvatten i kylskåp eller liknande.
  • Skötsel av uteplats i anslutning till bostaden.
  • Borttappade nycklar (Vid borttappade lägenhetsnycklar, kontaktar du genast kundtjänst. Därefter byts låset ut. Låsbytet debiteras dig som hyresgäst.).
  • Snöröjning och halkbekämpning på din förhyrda parkeringsplats.

Den här webbplatsen använder cookies. En cookie, eller kaka, lagras på din enhet för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Om du vill ha mer information – läs om hur vi använder cookies och vår integritetspolicy.

Den här webbplatsen använder cookies. En cookie, eller kaka, lagras på din enhet för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Om du vill ha mer information - läs om hur vi använder cookies och vår integritetspolicy.